Home, hats and aunt Nikki

HomeFlowersThrifted mugThrifted hangerOxalisHandmade bonnetHandmade bonnetHandmade hood
I've been wanting to shout it out for a while, but respectfully tried to curb my enthusiasm. However I think it's fine now to let myself go a bit... I'm becoming an aunt! Those of you who know me or have been following my blog for a while know that I love children and can't wait to have little ones myself. Becoming an aunt first surprised me a little, I always thought I would be the first mum in our family. I have to admit mixed feelings of incredible joy but also a slight sadness and longing washed over me. Joris and I just aren't in the right place yet to start having children and sometimes I'm finding this a little hard to cope with.

But let's not forget about the incredible joy, I love becoming an aunt and I love to be a little part of all the beautiful developments that are happening now. Last week my brother, his wife and I went shopping and when I saw my brother with a glowing face and tiny baby clothes in his hands, I thought it was the most endearing thing I'd seen in a long while. My mixed feelings were instantly replaced by a thankfulness that my brother and his wife get to experience this most wondrous happening and that I may watch my brother transform into a dad.

I made my niece or nephew a little bonnet, when I made it I visualized a little curly blonde girl. I have four brothers, which I love, but it's time for some girl power in the family ;). I used this tutorial. I discovered it was quite easy and made myself a bigger floral hooded version with fleece so I can wear it during the upcoming cold!

10 comments :

  1. Love it love it love it dear Nikki. Wat een prachtige, inspirerende foto's en verhalen post je toch altijd. Gefeliciteerd! Oh en nu wil ik ook zo'n kapje! Maak je ze op bestelling? ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankje lieve Laura! Ik zal aan je denken als ik goeie stofjes vind ;)!

      Delete
  2. Die kap! Wat een vondst!

    En wat kan ik me indenken dat het wrijft en schuurt; als je zelf zo graag ouders zou worden maar de situatie het gewoon echt nog niet toelaat, en dan zien hoe een ander.... Hoe dichter diegene(n) bij je staan, hoe pijnlijker – misschien wel.
    Goed hoe je hiermee omgaat. Heel hartelijk gefeliciteerd met het tanteschap!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bedankt voor de lieve begripvolle woorden Nienke :)

      Delete
  3. Het is zooooo leuk om tante te worden. Gefeliciteerd! Ik heb zelf altijd getwijfeld of ik zelf kinderen wil, maar ik wilde extreem graag tante worden. En dat ben ik sinds half augustus. En het is zo verschrikkelijk leuk. Ik heb een nichtje (hoewel ik had verwacht dat het een jongetje zou worden) en ik ga nu zelfs eens in de week op visite. Ik wil haar altijd graag zien en we kijken dan samen Once Upon A Time. Als het eng wordt reageert ze daar ook op, waar wij om moeten lachen. Ik leg haar dan uit dat ze niet bang hoeft te worden (ik zet haar vaak bij mij op schoot) en dan word ze weer rustig. Ze hoort natuurlijk de dreigende muziek waar ze op reageert, maar het blijft leuk alsof ze alles begrijpt wat er gebeurt.
    Haar moeder is afgelopen vrijdag weer begonnen met werken, dus ik zal haar nu iets minder vaak zien maar ach... die dingen gebeuren. Er komt nu al een tandje door ook. Ze groeien heel snel op!

    En ik kan je dus uit eigen ervaring vertellen: Niets zo leuk als tante zijn! Je krijgt alle leuke dingen te doen, als ze moeilijk worden geef je ze terug aan paps en mams en je mag ze een beetje verpesten ;) Vooral dat laatste vind ik wel leuk haha, dan kan ik later zeggen: Maar dat mag wél van je tante.

    xxx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, ik kijk inderdaad heel erg uit naar de rol en voordelen van (verwen) tante zijn ;).

      Delete
  4. Mooie foto's en wat een prachtig mutsje!

    ReplyDelete
  5. Congratulations on becoming an aunt <3
    i have two nieces and they are my joy :)

    ReplyDelete