Sad, beautiful, delicate...

Sad, beautiful, delicate...
Vanmorgen deelde ik dit kleine pimpelmeesje op instagram. Zo klein, zo teer, wat kan de natuur hard zijn. Ik wilde haar ook hier nog delen, gewoon omdat het me raakt en omdat het goed voelt. Gister verliet ze met haar broertjes en zusjes het nestje op ons balkon, ze was de kleinste, en vanochtend vond ik haar in een hoekje. Ik gaf haar terug aan de aarde, en hoop dat ze ondanks haar korte leventje ergens voelt dat ze gemist wordt.

Earlier today I shared this little bird on instagram. So tiny, so delicate, nature can be so cruel. I'm sharing her here as well, because it feels right to do so. Yesterday she left the nest on our balcony with her siblings, this morning I found her in a corner. I buried her, and I hope that she feels missed, even though she only lived for such a short amount time.

Whatever comes, let it come
what stays, let it stay
what goes, let go
- Papaji -

10 comments :

  1. Oh so sad! So nice you buried her and honoured her little soul. You truly are lovely.

    ReplyDelete
  2. Een mooi eerbetoon aan het korte leventje van dit pimpelmeesje, prachtige foto!

    ReplyDelete
  3. Found one in my garden yesterday too.
    It made me so sad..

    ReplyDelete
  4. Ach, wat een kleintje... :(

    ReplyDelete
  5. This is so sad but beautiful at the same time.

    Becky
    xx

    ReplyDelete