The life of a house

old wallpaper old wallpaper room door old wallpaper Hydrangea
I had a peek in a very old house my friends recently bought. It had all kinds of beautiful details from the old days. I love it when a house is so old that hidden gems appear behind wallpaper, doors and ceilings. I started fantasizing about all the people who have lived there in the past, and everything this house 'witnessed'. I really love this raw kind of beauty, it even made me appreciate the wilted hydrangea in the garden, paired with a little sign of new life. Kind of symbolic, as the house will now also start a new life with my sweet friends. I wish them much luck and many beautiful moments in their new home ♥.

p.s. I think Lotte van Dijck's creations would feel very at home here as well...

Comments

Pretty little details! And I guess your photography makes everything even more pretty! :)
Ohhh mooi, ik heb dat ook altijd als ik in mooie oude huizen kom met tekenen van vorige levens. Ons huisje komt uit 1906, ben zooooo benieuwd wie hier allemaal geleefd heeft! Kon ik er maar achter komen :(
Becky said…
Oh, that's so gorgeous! I find these hints of a house's previous life so fascintating!

Becky
xx
Anonymous said…
Ontzettend mooi vastgelegd. Wij wonen ook in een oud huis (waar jammer genoeg maar weinig originele details bewaard zijn) en het maakt mij ook nieuwsgierig wie hier allemaal geleefd heeft. Ben jij weleens in Doel geweest? Daar vond ik dat ook zo fascinerend, al die lege huizen met achtergebleven spullen, resten behang en de gordijnen nog voor het keukenraam...
Liefgeval said…
Ik wil nog heel graag een keer naar Doel, zou het nog steeds hetzelfde zijn? Hoorde dat er toendertijd ook veel zielige zwerfkatjes leefde :(.
Anonymous said…
Ik ben ongeveer een jaar geleden in Doe geweest, en toen kon je nog via de tuinen bij de meeste woningen binnenkomen. Er liepen inderdaad veel schuwe zwerfkatten rond, maar gelukkig zag ik toen overal bakken voer en water buiten staan. Waarschijnlijk houden de mensen die er wonen en de mensen die er een 'atelier' hebben dit wel een beetje in de gaten. Maar het blijft heel triestig daar!
Katrien said…
Zo een mooie foto's! Prachtig! Ik begrijp wat je bedoelt... je voelt het leven dat er zich in dat huis heeft afgespeeld... Zo sfeervol! Dank je voor het delen!
Groetjes
Katrien