Lamp Love


For a while I had been looking for this type of lamp from the sixties, and recently finally found mine! To me this completes our living room, a finishing touch. I still have to cover the shades and I'm not sure yet with what and how, but I can't wait to come up with something good and show you the results! I keep coming up with new ideas to further improve the living room, good enough just doesn't seem to exist for me. And I'm also making plans for the bedroom!

Why this sudden make-over explosion you wonder? My love and I did some talking a while ago about our future plans. At the moment we aren't in the position to buy our own home. We could decide to rent a bigger home that suits us more will it not that I am not so fond of big changes. I have moved around way too much in my youth and when we decide to move again, I want to make sure we buy a home where we can stay, have children and be happy for a long time.

Since we won't be buying a home any time soon, I decided to improve our little doll house. Get rid of all the old junk we don't need, make it spacey, beautiful, warm. I feel so much better after this decision, I just want to make living here as pleasant as possible in my own creative and low-budget way :). Again I praise myself lucky with a fella who pretty much agrees with anything I create.

How about you? Does your love agree with your interior plans? Or do you have the same taste?

 ♡ Nikki

4 comments :

  1. Herkenbaar! Wij wonen ook heel klein, maar kunnen ook niet zo maar verhuizen (beetje lastig in Amsterdam). Nu heb ik het zo fijn mogelijk gemaakt en heel veel opgeruimd. En fijn dat je kan doen wat je wil in je huis zonder dat iemand gaat zeuren ;)

    ReplyDelete
  2. Wat heerlijk! Hier toch wel vaak een soort van compromis, hoewel ik niet echt mag klagen hoor, ik kan m'n zin aardig doordrijven ;) fijn hè als je huisje steeds meer naar je zin wordt!

    ReplyDelete
  3. Gelukkig hebben we hier wel aardig dezelfde smaak. Het is natuurlijk belangrijk dat je je allebei thuis voelt in je eigen huis. :) En ach, bij de extreme dingen leg ik het gewoon even een tijdje in de week. Na verloop van tijd went hij aan eht idee en gaat hij het vaak alsnog leuk vinden hahaha.

    Mooie lamp!

    ReplyDelete
  4. O o o, er gaat niks boven een geweldige kringloopvondst. Ik huldig jouw motto en grappig genoeg is het ook de mijne voor het komende jaar. Mijn Lief is net zo open-minded als de jouwe, hun gewicht in goud waard! Ik ben benieuwd naar al het moois wat je gaat doen Nikki, de beste wensen voor 2013! x

    ReplyDelete