Swedish fairy tales


Thank goodness for blessings, otherwise it would be so quiet here  ;). My head is so full of ideas, inspiration, plans, time, how does one manage to do it all? Obviously I started catching up for lost times, but I can't do it all at once. I should write things down and make a priority list, I should make one after this post. 

Instead of the couch and laptop, last week I suddenly sat in our comfy chair with an old book of Swedish fairy tales from the 1920's translated to (old) Dutch which is pretty fun to read. I read a story about a star child, and suddenly I was wondering why I didn't sat in that particular chair more often (probably because it is always taken by a little raccoon named Frutsel), and why I didn't read more often. When I was little, my mom used to have an enormous chair (or at least it felt enormous when I was little) in which I always curled up with a pile of books. Nothing made me happier at the time, I wonder why that got lost? Last week I got it back a little and felt very blessed. I decided to do it more often (anyone know some good stories for me to read?).

♡ Nikki

10 comments :

  1. Heerlijk he, zo af en toe lekker lezen? Als je houdt van sprookjes moet je het boek Ten oosten van de zon, ten westen van de maan eens lezen (en bekijken!) - prachtige sprookjes en minstens zo mooie illustraties...

    ReplyDelete
  2. Ik ben momenteel helemaal verslaafd aan de trilogie van The Mysterious Benedict Society van Trenton Lee Stuart. Het zijn boeken voor de oudste jeugd, maar ook heerlijk voor volwassenen om te lezen :) Een beetje zoals de verhalen van Roald Dahl.

    ReplyDelete
  3. O dat kastje is gaaf zeg!! En ik herken het, ik was vroeger ook zo'n leesmonster. Tegenwoordig raak ik zo afgeleid door álles (twitter, blogs, tv, zelf bloggen, whatsapp, instagram en weer van voor af aan) dat ik nooit meer de tijd neem voor lezen. Of althans veel te weinig!!

    ReplyDelete
  4. Al die prikkels overal, ik verlang echt naar weer lekker lezen. Bedankt voor de goede tips!

    ReplyDelete
  5. helemaal eens met Miny: The mysterious benedict society! :)hele mooie en verslavende boeken.

    ReplyDelete
  6. Heb je The Secret Garden al eens gelezen? Officieel is het een kinderboek, maar ik vond hem ook magisch. :)

    ReplyDelete
  7. Wat een prachtig plaatje weer en ja ... lezen is HEERLIJK maar ik ben zo'n slechte huisvrouw als ik een mooi boek heb, ik blijf dan lezen ;-)

    XX

    ReplyDelete
  8. Pretty post and the light in your photograph is stunning!

    Merry Christmas fellow deer lady!

    x

    ReplyDelete
  9. Ik ben laatst door iemand getipt dat er een nieuwe uitgave (met heel veel mooie tekeningen) van Alice in Wonderland is. Vast ook heel mooi :) Helaas kan ik je daar nog niet mijn eigen mening geven. Wordt vervolgd!

    ReplyDelete
  10. Probeer ook altijd met mijn kids tijd te nemen om samen te lezen... gezellig met zijn drietjes op de bank, tegen elkaar aan. Ik hoop dat ze, net als jij, daar later ook fijne herinneringen aan overhouden ^_^

    ReplyDelete