Lomo Saturday - Back in the saddle


When I was a little girl, all I could dream and talk about were Horses. My room was completely filled with horse magazines and I was obsessed with one day owning my own horse. When I was about 8 years old I started riding and loved it. When we moved to another town, I transferred to a new riding school. A series of unpleasant things happened and after I had a really bad fall complete with a somersault in the air, I didn't get back on the horse again and quit.


After almost 15 years, I came to the conclusion I miss it a lot. The feeling of riding a horse is so powerful. Together with my friend Lucia, who had always wanted to learn riding a horse, I had my first lesson again last Thursday. It was frightening yet so amazing! So I'm back in the saddle, every week from now on, so exiting!


Afterwards we had a nice glass of fresh mint tea with bread and spreads, yummy!

Camera: Diana Mini

More Lomo Saturday fun:

Initiator Anki | Casper | Iris | Mireille | Marrit Aukje | Judith 

♡ Nikki


11 comments :

  1. Mooie foto's! Wat fijn dat je weer terug bent bij je 'jeugdliefde'. ;)

    ReplyDelete
  2. Mooi!
    en ja die diana ... op de verlanglijst!

    ReplyDelete
  3. ik ken zooo het gevoel van paardrijden! ik heb van mijn 6e tot mijn 17e gereden en na een heel ongelukkige val moest ik van mijn ouders stoppen. Ik mocht gelukkig nog wel mijn strippenkaart af maken want ik wou gewoon door rijden! een paar maanden terug heb ik weer een lesje gedaan en het was weer super! inderdaad eventjes bang om er op te klimmen maar zodra je op het paard zit wow dat gevoel is niet te beschrijven! ik wil binnenkort weer beginnen met lessen!

    heel veel plezier met paardrijden!

    ReplyDelete
  4. Nikki,

    Geniet van het paardrijden!!! Yummy... wat heerlijk om jezelf te verwennen met 'n lekker drankje en hapje!!

    Lieve groetjes, Saskia :)

    ReplyDelete
  5. Oh heerlijk zeg! Mag je dan ook naar buiten met de paarden? Ik ben ook sinds kort weer aan het paardrijden en heb onlangs in Italiƫ ook gereden. Het gevoel van vrijheid en het buiten zijn vind ik zo fijn. Have fun!

    ReplyDelete
  6. Ik vind ze maar eng, die grote paarden. Dapper dat je weer gaat beginnen, veel plezier samen!

    Mooie foto's ook. Die eerste is superleuk.

    ReplyDelete
  7. Wat leuk! Ik ben gestopt toen mijn vader me niet meer naar de manege kon brengen omdat hij geopereerd werd aan zijn rug. Inmiddels jaren terug en dus besloten Jantien en ik om weer te beginnen vorig jaar. Helaas kreeg ik ander werk waarmee ik ook avonddiensten moet draaien dus ben ik weer gestopt sinds de kerst. Ik zou het weer willen doen, maar probeer niet te veel hooi op mijn vork te nemen. Dus: straks in het nieuwe jaar ga ik ook weer!

    Veel plezier!

    Liefs,
    Nancy

    ReplyDelete
  8. Je blog is gewoon te gaaf geworden, h♡rses!

    ReplyDelete
  9. aww Nikki thats so great you are riding again, i love horses but have never ridden one! I included our outing in my blog today: www.madebywhite.com/blog
    thanks again xx

    ReplyDelete
  10. Congratulations on getting back in the saddle Nikki! My mum breeds horses so I rode quite a lot as a little girl but never really enjoyed it. I fell off many, many times and eventually gave up. I don't think I could ever get back on a horse now, I'd be so scared! You are very brave!

    Katie x

    ReplyDelete