Taste the Rainbow

I recently discovered the fun in cooking and baking.
I especially like it when something looks pretty, and if
it tastes good too, well than that's just an extra bonus ;).

I've been wanting to try the rainbow cake (or in this
case muffins) for a while now, so I ordered color
pigments and gave it a shot!
Some muffins turned out a little over sized, they look awful :D!
They look a little bit like children's play-dough don't you think?
And I could not help buying the cute deer cookie cutter as well!

It was Joris's dads birthday yesterday and we had dinner there
this evening, I took the muffins with me as a present :).

Next time; Deer cookies!


15 comments :

  1. Ik wordt al hyper als ik naar die muffins kijk... Smaakten ze wel lekker?

    ReplyDelete
  2. Die kleuren, wat geweldig!! En ook een beetje griezelig hoor. ;)

    ReplyDelete
  3. Wat een kleuren, hihi.. dat zal wel vrolijk, rijkvol gesmaakt hebben. fijne avond, Nicole

    ReplyDelete
  4. Oh boy, I made these the other day but yours look so much better!! I think I'll use way more foodcolour next time. Complements!

    ReplyDelete
  5. Hihi, de kleuren zijn smaakloos dus eigenlijk smaakte ze gewoon naar normale muffins :D! Maar de volgende keer neem ik cupcakes, die zijn wat zoeter en dat past beter bij het regenboogplaatje.

    ReplyDelete
  6. waar vond je die kleuren? Ziet er wel heel erg leuk uit.

    ReplyDelete
  7. ...het lijkt inderdaad net op klei!! ha ha!...kunstwerkjes...;-)

    ReplyDelete
  8. I love them! I tried making some and they didn't turn out very good. I think the colours were a little dull. This post makes me want to try again. Very cute! <3

    ReplyDelete
  9. They do look just like playdough! I want to make them now.

    ReplyDelete
  10. It looks like a lot of fun baking them!

    ReplyDelete
  11. Wat grappig, ze zien er lekker uit!

    ReplyDelete
  12. haha, die muffins zien er echt grappig uit! Waar heb je trouwens de kleurstoffen gekocht?(ik kan namelijk nergens smaakloze kleurstof vinden) Ik denk dat ik zaterdag zulke cupcakes ga maken voor mijn zusjes feestje, ik ben benieuwd wat haar vrienden ervan zeggen!

    groetjes, Ingeborg

    ReplyDelete
  13. @Ilse en Ingeborg:
    De kleurstoffen zijn van Wilton Icing Colors en in sommige winkels en webwinkels verkrijgbaar. Bijv. hier: http://www.theeentaartspulletjes.nl

    ReplyDelete
  14. it doesn't matter if they look unusual -- with icing on top, they look perfect! i've gotta gotta gotta try this. :)

    ReplyDelete
  15. Ha,ha wat dit zijn de meest kleurrijke en maffe muffins die ik ooit gezien heb. Grappig hoor!
    groeten Petra

    ReplyDelete