Getting old?

Yesterday I went 'out' with friends, something I haven't done
since... ages I guess.

We went to the finale of Rockslag, a local competition
for talented bands. It was fun, but while I was there
I sort of started realizing that it isn't really my scene.
You can barely talk to each other because the music is
too loud. And there are a lot of really drunk people who
{if you always smile friendly, like I do} bother you with
asking you silly questions and coming waaaaay to close
in the process.

I'm not much of a dancer either, though I used to really
like that! There was a time I went dancing every weekend!
I wonder what changed... Am I getting... old? Or does it
has something to do with no more medication?

I'd much rather go to a cozy bar where you can sit,
talk and actually understand each other, spend a little
quality time :). Or maybe even better; 
have cozy dinners at each others homes.

I know it sounds really silly but I'm sort of looking forward
to the period we all have kids and settle down a little.
Oh man I really am getting old :(.

Enough of this, aren't you just loving the spring weather?
We're going to have this years first barbecue today :D!

Frutsel enjoys the weather too:

Bye bye flowers, hello Frutsel!

Oh, and before I forget, there's something I wanted to
ask you! I don't know if you are familiar with ibs
(Irritable bowel syndrome, in Dutch prikkelbare darmen)
but I'm having a lot of issues with this lately, so I was
wondering if anyone knows what's best to eat?
The internet says really opposite things, so maybe there is
someone who has experience with it?

15 comments :

  1. Er is niets OUDS met je aan de hand. Je bent de harde herrie ontgroeid. Dat is voor mij herkenbaar.25 jaar geleden ging ik nachten lang uit. Naar de hipste en gekste tenten en optredens. Daar leefde ik op. En op een gegeven moment ontgroei je dat. Dan zoek je wel gezelligheid maar op een "rustige" en andere manier. Het enige wat ik nu nogvoor géén goud wil missen is een concert van U2 ééns in de 4 jaar. Je berust in een bepaalde manier. Maar blijf vooral jong van hart&geest. Veel plezier met je 1e barbeque toegewenst met hart&ziel van Sil.

    ReplyDelete
  2. Beide onderwerpen zijn mij bekend. Tja de muziek... ik heb liever een leuk HOORBAAR gesprek!
    En wat betreft je ibs of hoe je het ook noemt... de reden waarom je zoveel tegenstrijdige dingen leest erover is omdat het voor bijna iedereen weer anders is. Zo kan ik een keer bbq-en en geen last hebben en weken later een keer en kromliggen van de pijn. Het is voor jezelf een beetje uittesten. Zo reageer ik heftiger als ik veel suikers eet, terwijl het bij een ander de kruiden kunnen zijn. Probeer even een soort dagboekje bij te houden om er een lijn in te vinden! Succes!
    Fijne zondag!

    ReplyDelete
  3. Die kroeg-analyse is erg herkenbaar. Ik heb gelukkig een oude(re) man, dus veel mensen om mij heen hebben hetzelfde. ;)

    ReplyDelete
  4. ...ik ben gisteravond ook 'uit' geweest in Maastricht met mijn vriendinnetjes uit Zeeland en A'dam, was ook een eeuwigheid geleden....het was fantastisch!...maar wat ben ik blij dat ik dit niet ieder weekend moet doen...pfffff.

    En dat terwijl ik ooit, lang, lang geleden, vier dagen en avonden achter elkaar in de kroeg zat, en ervan overtuigd was dat dit altijd zo zou blijven!

    fijne zondag verder!

    ReplyDelete
  5. Aaah, hoe meer ik over je lees, hoe meer we op elkaar lijken! Ik ben ook niet zo'n uitgaanstype. Vriendjelief is wat jonger, en hij dus nog wel. Pfff.

    Ennn ik heb ook IBS. Heb er tijden heel erge last van gehad, vooral toen ik erg gestressed was. Denk dus dat het nu erger kan zijn bij je omdat je de medicijnen niet meer hebt. Op internet lees je inderdaad nogal tegenstrijdige tips, dus ik kan je alleen maar aanraden goed op te letten wat je eet, zodat je als je je daarna slecht voelt, weet wat voor jou niet werkt. Ik krijg bijvoorbeels veel last van te vet, en teveel witbrood enzo, maar ook juist TE donker, met teveel granen, dat kunnen m'n darmen ook niet aan. Lastig!

    ReplyDelete
  6. Dank jullie wel allemaal :) wat vind ik het toch heerlijk om reacties te krijgen, hihi.
    Ik heb inmiddels wel 2 websites gevonden die afraden zetmelen, granen en melkproducten te gebruiken en hier een speciaal dieet van hebben gemaakt. Best lastig want dit betekend dus geen aardappelen, maar ook geen rijst of pasta! Ze raden aan alleen groenten, fruit en vlees/vis te eten. Wellicht is het het proberen waard... :)
    Liefs!

    ReplyDelete
  7. Hmm, ik overwoog nog om een plantenbak met kruiden aan mijn balkon te maken, maar als ik die foto zo zie ( en dan met die twee van mij in het achterhoofd ) kan ik die kruiden dus wel weglaten... ;-) ( ziet er wel érg leuk en tevreden uit trouwens.. )
    Wat betreft IBS, dat heb ik zelf dan niet, maar als ik last heb van mijn darmen, neem ik altijd venkel thee.. lekker zacht...
    Mag je voor dat dieet echt alleen groenten & fruit of ook andere granen ? In dat laatste geval kun je namelijk nog wel je hart ophalen bij een natuurvoedingwinkel, hebben ze ook dingen als bijvoorbeeld boekweit ( en een hoop andere graan-achtige-dingetjes-om-te-koken ) die zich prima lenen als vervanger van rijst. Wordt het koken wel een stukje makkelijker van misschien.. Succes/sterkte in elk geval !

    ReplyDelete
  8. Altijd leuk van die lokale bandcompetities, maar soms wel wat té druk en die dronken mensen die te dichtbij komen... aiai... Wel herkenbaar hoor. Meestal is het gezellig bij elkaar zitten en voor elkaar koken veeeeeel leuker!
    Lijkt me erg vervelend die ibs. Ik heb zo geen tips voor je.
    Prachtige foto van Frutsel zeg! Heel lief.
    Have fun met de bbq!

    ReplyDelete
  9. Ik heb ook vaak last van m'n darmen, ik drink geen melk meer omdat ik ontdekt heb dat ik daar last van krijg, en ik heb ontspanningsoefeningen gekregen. Die helpen met alles ontspannen waardoor je darmen automatisch mee gaan. Het is eigenlijk een soort meditatie. Voorderest is het lastig zo uit te leggen... En idd goed zoeken naar wat er voor jou werkt.

    ReplyDelete
  10. Hey Nikki, daar zeg je ook wat Rockslag, dat is ook wel een uiterste om naar toe te gaan als het gaat om harde muziek... Ook ik voel me daar niet meer thuis wel vind ik de Keizer, Genesis en Pavlov nog wel leuk hoor en ik ben 30! Maar nu ik in een andere stad woon kom ik er niet zo vaak meer ;)... Ik hoop dat je snel van je PDS af bent gelukkig ik wel na ongeveer een jaar, ik moet nu alleen nog oppassen met alles wat te veel is (ja ook koekjes) Liefs Esther ✗✗✗

    ReplyDelete
  11. Hoi! Ik hoor steeds vaker van mensen van mijn leeftijd dat ze liever thuis zitten, dus dat het bij jou ook zo is, is helemaal niet zo vreemd! Ik ga zelf nog heel graag uit om lekker te dansen, maar dat is natuurlijk voor iedereen anders. Ik geloof wel dat de tendens meer naar gezellig thuiszitten gaat, dus je bent helemaal hip!

    Voor wat betreft IBS of ook wel PDS in Nederlands: je kan me alles vragen want ik heb jarenlange ervaring hiermee. Ik heb zelfs een youtubechannel waar ik op mijn onderzoeken e.d. in ga. Ikzelf heb altijd gedacht dat het meer is dan PDS maar omdat de artsen (second opinion etc gehad) zelf niets beter weten, houden ze het bij PDS. Dit heb je in vele vormen en maten... Hier mijn afspeellijst over onderzoeken enzo op youtube http://www.youtube.com/user/mrsstilletto#grid/user/A46FF8661BFE48D8

    Maar waar ik je nu snel mee kan helpen: geen vet eten, geen gekruid eten en ook geen spicy eten. Dat helpt het meest. Ik heb een lactosetest gehad waaruit blijkt dat ik lichtelijk last heb van lactose-intolerantie. Dat betekent dat het bij mij zo werkt: een glas gewone melk kan ik wel drinken maar dan moet ik later op de dag geen boterham met kaas eten... PDS zorgt bij mij voor veel problemen, maar als je vragen hebt, stel ze me gerust. Ik kan inmiddels wel zeggen dat ik een expert op dit gebied ben geworden (hoewel ik liever een expert op een ander gebied ben haha!) aangezien ik al 10 jaar met dit dilemma rondloop. Het klintk allemaal nu wel heel erg zwaar maar er is met gemak een mouw aan te passen hoor!


    Liefs,
    Nancy


    PS Voor PDS hoef je echt geen speciaal dieet te volgen. Dit is veel te drastisch. Je moet gewoon uitvinden waar jouw darmen van streek van raken en dat is bij iedereen anders!

    ReplyDelete
  12. @ Esther: Pavlov vind ik inderdaad ook wel leuk :)! De keizer ben ik al een poos niet meer geweest, beetje afgeschrikt door de nieuwe generatie die daar nu niet meer is weg te slaan. En genesis is wel echt een dans tent dus daar ben ik ook niet meer zo veel te vinden.

    @ Nancy: Wauw, dankje dankje! Ik heb het wel getroffen met zo'n ervarings expert :). Het dieet waar ik het over had is een soort helend dieet wat je 6 weken lang volgt en daarna kun je met een opbouw weer 'normaal' gaan eten (behalve dan de dingen waarvan je weet dat ze verkeerd vallen). Dit dieet is ook goed voor cholestrol, diabetes én... wat kilootjes kwijtraken. Aangezien ik dit al heel lang wil ga ik toch een poging wagen, maar ik ga ook zeker je filmpjes eens bekijken, hardstikke bedankt!

    Liefs Nikki

    ReplyDelete
  13. Wat gaaf, die kat in die plantenbak! :)
    Enne, héél herkenbaar hoor, je stukje over uitgaan. Je bent volledig normaal! :D

    ReplyDelete
  14. Hoi Nikki
    Ben een beetje aan het rondsurfen voor knutselideetjes en kwam jouw blogje tegen... Leuke dingen dat je maakt! (na mijn examens ga ik ook een blogje starten ;)

    Ik heb de ziekte van Crohn (chronische darmaandoening). Ik heb erg veel aan volgende site en forum: www.crohnsite.be van vzw darmwereld. Oorspronkelijke gestart voor Crohnpatienten maar zitten ook heel wat mensen met PDS, colitus ulcerosa en andere darmziekten. Je moet er maar eens naartoe surfen...

    Lieve groetjes,
    Lotta

    ReplyDelete
  15. Hoi Lotta,

    Bedankt voor de tip en je compliment :D! Een vriendin van mijn moeder heeft ook de ziekte van Crohn, echt heel naar :(, wees maar lief voor jezelf! Als je een blogje hebt gemaakt moet je 't maar laten weten, dan kom ik je alvast volgen ;).

    Liefs Nikki

    ReplyDelete