Weekly Quote

My kitty Frutsel woke me up today, by scratching
the door. She keeps on scratching till I come 
out and give her breakfast. Before I had Frutsel,
the other kitties never scratched the bedroom door,
but since they noticed that if they just keep doing
it long enough, I eventually give in. Annoyed as hell.


I really am a cat person though, just the other
day I was out with my friends. I stepped outside
the noisy bar to make a phone call when a cute
kitty came up to me. She was soaked from the
rain and I immediately started patting her.
Kneeling beside her, she jumped on my lap and
made herself comfortable. When it was time to
go inside, she followed me, but the bar noises
scared her off. Hours later when my friends and
I left, she was still there! I petted her and again
she jumped on my lap! She even jumped on the back
of my bike, as if saying; take me with you! And boy
I wanted to, but she had a collar and surely
belonged to someone. When it really was time
to leave, my friend Lies had to scare her off
because she was seriously following me through
the streets! I wonder if she's okay and has a
sweet owner, I sure hope so...
This wasn't the first time something like this
happened, I've had kitties following me before.
Secretly I wish for a really big house with my
own kitty shelter in the future...

^Moosje being naughty^

6 comments :

  1. How cute! I always end up in situations like this as well... I wish I were rich and could give all the cats in the world a wonderful life on a forest commune where they could roam free and play!

    ReplyDelete
  2. And I wish that too, and than I would visit every summer :) to pet all the kitties and go thriftshopping with you :)!

    ReplyDelete
  3. aww what an absolute cutie <3

    ReplyDelete
  4. aw the poor kitty!
    I do hope she found her way home ♥

    ReplyDelete
  5. Ik kom dan ook nooit meer weg hè? Ben je weleens in Haarlem in de Proveniershof geweest? Daar blijf je aaien. Er liep ook een hele nuffige Pers, dat was de enige waar je niet eens naar mocht kijken of ze begon al te blazen. Ik maak me inderdaad dan ook zorgen of zo'n knuffel wel een goed thuis heeft. Zal wel goedkomen, het zijn immers ook opportunisten :-)

    ReplyDelete
  6. Oh, katten kunnen zo zielig zijn/doen. Afgelopen zomer zat er een voor ons slaapkamerraam. Hij/zij bleef ons maar roepen, vooral toen 'ie ons uit het raam had zien gluren hield 'ie niet op, ik denk dat de hele buurt er wakker van werd. Zo intens zielig. Daarom heb ik het beest in onze woonkamer gelaten, met brokjes en water, om de volgende dag op zoek te gaan naar de eigenaar. We zijn aan het verbouwen dus er kon beneden niks kapot. De volgende ochtend was 'ie weg. Onder de vloer gekropen en waarschijnlijk door het ontluchtingsgat ontsnapt. Een route die onze katten gelukkig nooit hebben ontdekt. ;) Ik hoop dat het mauwen gewoon zieligdoenerij was en 'ie weer fijn naar z'n baasje is gelopen. Maar dat soort dingen gebeuren me wel vaker. En volgens mij is het merendeel van de katten gelukkig niet écht zielig, maar willen ze aandacht/lekkers. ;)

    (En wat grappig, dat blik wat je daar hebt staan, heb ik ook!)

    ReplyDelete