Bedroom Peeking

A little peek in my bedroom :).
I am a big fan of Pip Studio, though I
do regret it a little that she's famous
all over the world now. I don't like it when
things become too commercial.. It doesn't make
her products any less pretty though. In my
bedroom I have Pip Studio wallpaper.


Between my wall and bed are sitting two little bears.
They are very special and always watching over me :).
The blue one was made by my mother when she was pregnant
with me. The brown one was made by my great grandmother
and given to me at birth. Two of my most beloved possessions.


On my other wall is a heart shaped card rack with
cards and pictures. You see Pippi Longstocking who
reminds me of courage, girlpower, positivity and
independence. When I think of Pippi it often gives
me power to stay persistent.
In the other top of the heart you see an illustration
from Adolie Day, one of my favourite artists.
This mermaid-like girl is so pretty.
There are also cards I received from friends and a
picture of me in 'Scheveningen' when I was 16 and
a picture of my love in 2004, the year we met.


And last but not least, someone who's always there with me
when I'm in the bedroom; My kitty Moby.
Moby needs peace and quiet around her and the bedroom
is her 'safe place'. She grew up at my Dad's place
without other cats and still she's a bit of a loner :).


So that was my bedroom peek with some background
information :). I hope you liked it.

Love,
Nikki

9 comments :

  1. Thanks for this little peek in your home. Lovely.

    Grz,
    Shaula

    ReplyDelete
  2. Yes ! I always love this kind of post : it's so real. Oh and may i move in ? ;)

    ReplyDelete
  3. Wat een leuk behang!
    schattig die beertje met herinnering aan je kind zijn!
    Zo'n hart heb ik hier in de keuken hangen vind ik ook leuk, ik hang er altijd lieve spulletjes in!
    fijn weekend!

    ReplyDelete
  4. Leuk! Ik snap ook helemaal wat je bedoelt met dat het een bummer is als producten te commercieel worden. Zo ging ik toen ik 16 was (vorig jaar dus HA) helemaal naar Amsterdam om Paul Frank en Hello Kitty te scoren en nu ligt Hello Kitty al bij de Zeeman :S

    ReplyDelete
  5. Cute ^_^ Your blog looks super lovely by the way x

    ReplyDelete
  6. Hoi Nikki,

    Je hebt zo'n gezellige Blog! Wat een leuke oude knuffels zeg! De rechtse doe me een beetje denken aan de beer van Mister Bean. De andere foto's stralen ook een en al knusheid uit.

    lieve groetjes,
    Claudette

    ReplyDelete
  7. Lief behang, wij hebben dezelfde in mosterdgeel in onze gang hangen. 'k Snap wel wat je bedoeld met het feit dat PiP eigenlijk te bekend aan het worden is of al geworden is inmiddels... Schattig dat je die knuffels nog hebt, ik heb ook nog m'n allereerste knuffeltje, heet Woefie ;) maar is bijna niets meer van over na al het knuffelen en inmiddels al heel vaak door oma gemaakt.

    ReplyDelete
  8. :) !!

    @Minitoko: Yes you may :P!

    @Tante tommy: Seriously!?Ben jij 17? Dacht echt dat je veel ouder was :)!

    @Lieve Lyntje: Die mosterdgele is ook heel mooi! De mamma van Bor en Kick heeft die ook in haar huis. Ik vind hem zelfs iets goud-achtigs hebben. Tof :)!

    ReplyDelete
  9. Mijn danslerares heeft de tune van Pippi Langkous uitgekozen voor mij voor op haar mobiel als ik haar bel! Ze zei: Dat vond ik wel bij je passen.
    Ik had er zelf nooit zo bij stil gestaan, maar het het klopt eigenlijk wel. Grappig dat jij Pippi gebruikt als je mini-inspiratiebron.

    Liefs,
    Nancy

    ReplyDelete